Reklamation

Reklamation görs via det apotek där produkten beställdes. För att rapportera fel i produkt (kvalitet etc)som förekommer avseende Fresenius Kabis produkter använd följande blankett>>. 

Apoteket skickar ifylld reklamationsblankett samt felande produkt till:

Fresenius Kabi
Frisvar 750785600*
Reklamationshandläggare, UF 10 C
Rapsgatan 7
758 00 UPPSALA

*Frisvarsportot ovan vid reklamationer av Fresenius Kabis produkter, innebär att Fresenius Kabi står för fraktkostnaden.

OBS! Frisvar gäller endast POSTEN, ej andra företag och enbart brev. Begränsningar: Maxvikt 2 kg, längd+bredd+höjd max 90 cm, längd max 60 cm.

Om brevet/paketet är större, kontakta Reklamationsavdelningen Complaint via vår växel 018-64 40 00 alternativt via e-post; complaint.fk.sweden@fresenius-kabi.com så skickar vi dig en fraktsedel.

Kontaktuppgifter till vår reklamationsavdelning

Tfn 018-644 000
E-post; complaint.fk.sweden@fresenius-kabi.com

 

Biverkningsrapportering

Om du vill rapportera en biverkning på någon av Fresenius Kabis produkter, kontakta någon av våra säkerhetsansvariga:


Elisabeh Widmark

National Safety Officer

Tfn: 018 644 402


Elin Blom

Deputy Safety Officer

Tfn: 018 644 408

Om du vill kontakta oss via e-post, klicka på namnet. Om din e-postklient inte tillåter det så är det förnamn.efternamn@fresenius-kabi.com (inga å, ä, ö).

Vid akuta ärenden

Är det efter kontorstid, ring kundservice 018-644 411 och tryck 1.


Välkommen till Fresenius Kabi

Produktinformationen på denna webbplats är anpassad för vårdpersonal i Sverige. Genom att klicka OK nedan så kommer du in på webbplatsen.

Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt för dig som användare. De cookies som lagras avser statistik, formulär och vid inloggning. Du kan läsa mer om våra cookies under integritet.

  • Norway Denmark Finland